Sweskate

Om träning

Säsongsträning för hösten

Hösten är nog en av de mest tacksammaste tiderna att träna, detta märks inte bara på tillökningen i antal träningssugna på gymmet när säsongen kommer igång utan även i motionsspåren ute. Sommaren går ofta i ett lite latare tecken och långt ifrån alla håller i träningen under sommarmånaderna. Hösten är på många sätt en nystart när det gäller träning och utöver att träna igen den missade motionen så är det också en tid med perfekt träningsväder. På vintern kan det bli för kallt och på sommaren för varmt, det är helt klart till ens nackdel att löpa miltal när det är 25 grader i luften och vindstilla och likaså när det är -20. Under tidig höst hålls oftast en jämn grad på omkring 15 grader, när det blir senhöst kan det handla om grader ner mot 5 plus. Det man dock bör tänka på när man tränar under hösten är att skydda sig mot kylan när man är ute och tränar. Det blir lätt att man tror att jackan är överflödig och att man klarar sig utan, det kan mycket väl stämma om graden är 15 ute, men är det 5 plus så är det som att springa i kylskåpskyla.

man springer på hösten

Utrusta dig för utomhusträning

När det är dags att bege sig ut och träna så är det bra att gå in på Outdoorstore.se och hitta rätt ytterkläder, underställ och extra tillbehör. Mössa, vantar, halsduk är sådant som måste klicka med att träna, det funkar bland annat inte med att ha varma tumvantar, stor halsduk och en ullmössa när man kommer att svettas så. Däremot är en tunn mössa och ett par handskar det bästa, en halsduk kan vara överflödig då det passar bättre med en heltäckande jacka som går att dra upp över halsen.